Artykuły o podobnej treści:
Wartościowa strategia EKO
EKOmarketing wewnętrzny
Energia i prąd
Raportowanie działalności EKO
Ekologia w marketingu
O powstaniu komórki zarządzania CSR (corporate social responsibility) w przedsiębiorstwie mediowym decyduje z reguły kilka czynników równocześnie.
* Pierwszym jest wpływ trendów ekologicznych na rynku i związana z tym wola kierownictwa firmy, by ochrona środowiska stała się przedmiotem działalności firmy.
* Drugim, równie ważnym czynnikiem z uwagi na międzynarodowe powiązania większości spółek mediowych w Polsce, jest wpływ zagranicznego właściciela oraz wymóg raportowania danych środowiskowych i społecznych do centrali.
* Ostatnim, choć równie ważnym z punktu widzenia marketingu powodem, jest oddolna inicjatywa pracownicza.
Wyzwaniem dla na przykład wydawcy prasy jest zarówno spełnienie oczekiwań i wymagań postawionych przez czytelników w kwestiach ekologii, zdrowia czy zmian klimatycznych, jak i stworzenie w firmie w pełni kontrolowanego systemu zbierania danych środowiskowych dotyczących działalności komercyjnej i na tej podstawie wypracowanie metod redukcji (emisje, odpady). O ile pierwsze zadanie wymaga zaangażowania dziennikarzy czy pracowników, praktyczne rozwiązania systemowe i zarządcze wraz z ich promocją mogą być zadaniem dla menedżera lub innej komórki ds. CSR/ekologii. Idealnie, by struktura powstała bezpośrednio przy zarządzie firmy, ponieważ będąc w innym niższym dziale ma mniejsze szanse by wykonywać rzeczywistą pracę na rzecz całego systemu zarządzania przedsiębiorstwem.
tekst i zdjęcia: Katarzyna Dulko